Forstå hvad du betaler for

Tilmeld dig vores næste hold

Pris på kørekort

Et kørekort er dyrt! Men kørekortet bliver hurtigt vanvittig meget dyrere, hvis du ikke ser dig for, så læs ALT på denne side grundigt. Eller læs en tilsvarende vejledning på sikkertrafik – rådene er rimelig ens.

Smiley køreskole ønsker elever der vælger os fordi de synes vores kørelærere er super og vores tilbud er det helt rigtige! Vi vil gerne klæde jer på til at vælge det rigtige for jer! Se evt.

Hvad kørekort koster hos os.

Det vigtigste at vide er, at der er 3 ting køreskoler/kørelærere kan tjene penge på. Lovpakke, ekstra lektioner eller forringet service. Husk: ingen arbejder gratis, så tabes der penge på lovpakken vindes det ind på ekstralektioner eller ringere service.

En virkelig billig lovpakke op 7-8-9-10.000 kr – vil derfor som regel betyde en af to ting:

• Lav kvalitet som fx. store forsinkelser på prøver eller dårlig kommunikation fra kørelæreren
  • Langsomt: store hold hvor du blot er en i rækken hvor hele forløbet tager for evigt fordi du ikke kan få køretider.

Lav kvalitet og langsomt forløb betyder en ting for dig som elev:

Det er klasse-eksemplet på at du får hvad du betaler for.

Du kan IKKE få et kørekort hurtigt, billigt og samtidig tro at du får god service. Vælg altid kvalitet over pris hvis det ikke skal ende med at koste dig en formue for et elendigt og langstrakt forløb.

“gode” tilbud på kørekort 🙁

Der er 2 typer fælder du virkelig skal passe på hvis du prøver at finde et godt “tilbud på kørekort”:

Første fælde er køreskoler med en uforholdsmæssig billig lovpakke. Det betyder ofte – selvfølgelig ikke altid men ofte – at fokus er på kvantitet og ikke kvalitet. Alt for mange elever pr. kørelærer giver ikke meget plads til den enkelte. Store køreskoler SKAL have holdene fyldt op så alle deres mange kørelærere noget at lave – det skal du bare huske hvis du ikke er fan af samlebånd.

Vigtigt – der skal være plads til individuelle behov – OGSÅ i teorilokalet! og det er absolut ikke fedt hvis din kørelærer ikke gider dig mere/har tid til dig, når du er dumpet 1. gang.

Den anden fælde er køreskoler der reklamerer med en virkelig billig “stor pakke”/ “fuld pakke” der hverken er stor eller særlig fuld.

Forskellige tilbud og rabatter super!, men hvis køreskolen generelt reklamerer med pakker der er er 3-4000 kr. billigere end gennemsnittet for området – så vær ekstra kritisk. Alt kan være fint – vi siger bare at du skal regne efter 🙂

Mange køreskoler fjerner fx. førstehjælp, online teori, prøvegebyr og 1. Køreprøve fra “fuld/stor pakke” så kørekortet virker billigere end det bliver. Tingene står i stedet med småt og koster dig mange penge undervejs.

Nogle gemmer ekstraudgifterne bedre end andre så frem med lommeregneren.

Hvis du har svært ved at lave regnestykket og finde ud af hvor de gode tilbud er – så ring til os – så kan vi guide vi dig.  Det vigtigste er at du bliver glad for dit valg uanset hvem du vælger!

Pris på kørekort – et regneeksempel

Hvis den samlede pris på kørekort er svær at gennemskue, så bliver det som regel dyrere for dig. Det skal være nemt! Her er vist et eksempel på hvad du skal medregne når du skal finde ud hvad dit kørekort mindst kommer til at koste på de forskellige køreskoler.  Alle disse ting skal være med i regnetsykket.

1 Lovpakke dvs. den undervisning du pr. lov skal modtage
Mellem 13.500,- og 17.000,-

+ 2 Færdselsrelateret Førstehjælp
Mellem 800,- og 1300,-

+ 3 Stempelmærke + booking gebyr (prøvegebyret – fast pris for nybegyndere + betaling for alt det arbejde der er forbundet med at booke en prøve til dig)
1170,- + 200-350 kr.

+ 4 En køreprøve INKL!! betaling til kørelæreren (alt efter køreskolens pris)
Mellem 1000,- og 2.000,-

+ 5 Materialer til undervinsningen hvis de ikke er implicit i lovpakken
Mellem 400,- og 600,-

Forvent en samlet pris på de 5 ting på nogenlunde
Mellem 17.500 og ca 23.000,-

Lægeattest med pasfoto: Det kan køreskolen ikke hjælpe med men det bør være din eneste ekstra udgift på ca 500-600 kr i alt.

Kørekort pris – hvad er inkluderet?

Hvis der står andet eller mere end de 4 ting i regneeksemplet som fx  “evaluerende prøver”, “leje af baner”, “elevmapper”, ”lektionsplaner” eller andre kreative ting, så er det salgstrick for at lokke dig til at tro du får noget ekstra. Det gør du ikke! De ting hører normalt automatisk med. Det er ikke en ekstra service til dig.  Vær kritisk!

Hvis ”Fuld pakke” er meget billigere end ovenstående regneeksempel skal du tænke dig om en ekstra gang!! Tro ikke blindt på gode tilbud. Husk hele tiden på hvordan køreskoler og kørelærere tjener penge!

Hos Smiley køreskole betyder “Fuld pakke” at du får dit kørekort, hvis du kan bestå teori og køreprøve i 1. forsøg, uden behov for ekstra lektioner. Så koster dit kørekort præcis 18.000 + lægeattesten. (minus evt. studie rabat m.v)

Hvad koster kørekort hos os.

Klik her for at se vores pakker og tag gerne kontakt for at høre nærmere.

Tilmeld dig næste hold her!

link
Skriv til os